Tuinvereniging Spoorzicht

Tuinvereniging Spoorzicht is op 4 november 1981 opgericht en heeft nu ongeveer 200 leden.

Onzen tuinen zijn verdeeld over 2 secties, A-sectie en KZ. Op de A-sectie hebben nog een aantal tuinders hun tuin, hier zullen geen tuinen meer uitgegeven worden aan nieuwe tuinders. Sectie KZ is de nieuwste sectie en hier komen regelmatig tuinen vrij. U bent vrij om onze tuinen te komen bekijken aan het Rietveldsepad te Alphen aan den Rijn.

Kijk gerust rond op deze website en voor vragen en/of opmerkingen kunt u ons contactformulier gebruiken.

Fotoverslag Ledenbarbecue 2019

Zaterdag 24 augustus vond weer onze traditionele ledenbarbecue plaats. Wat hebben we een geluk gehad met het prachtige weer! De opkomst was groot, zo’n zeventig mensen waren aanwezig om weer van het door Rob Brederode en Ruud Jansen perfect gebakken vlees te genieten.
Ook waren er overheerlijke salades door Nel en Ton van Dijk verzorgd en waren de tafels versierd door prachtige bloemstukken van Bertus Hooijer. Nel en Bertus kregen door Rob Brederode een fles wijn aangeboden wegens hun mooie bijdragen.

Fotoverslag opening Aangepast Tuinieren door wethouder De Jager

Op een zonnige zaterdag 18 mei vond de opening plaats van ons project Aangepast Tuinieren. De wethouders Han de Jager en Leo Maat, en Yvonne Bakker van de afdeling Vastgoedmanagement van de gemeente Alphen aan den Rijn, kregen een uitleg over het project door voorzitter Rob Brederode en secretaris Henk Voskuilen. Rob Brederode bedankte in zijn toespraak de kleine groep vrijwilligers die met noeste arbeid op de dinsdagochtend deze bijzondere tuin hebben mogelijk gemaakt. Wethouder Han de Jager was onder de indruk van dit sociaal plan en de onderlinge zorg.

Tips voor beginnende tuinders

In de nieuwe ledenmap is een lijst ingevoegd met tien tips voor beginnende tuinders. Maar ook voor bestaande leden kunnen deze nuttig zijn. Heeft u verder nog andere vragen? Mail deze naar de secretaris (secretaris@tuinverenigingspoorzicht.nl). Tijdens de corveebeurten is ’t Stekkie geopend en kunt u ook aan de aanwezige bestuursleden vragen stellen.

Peter van Rijnwoude erelid

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 25 april 2019 is oud-bestuurslid Peter van Rijnwoude tot erelid van onze vereniging gemaakt. Peter van Rijnwoude heeft zich 12 jaar als terreinbeheerder continu ingezet om van Tuinvereniging Spoorzicht een mooi complex te maken. Peter blijft nog wel lid van de groencommissie die zich met de beplanting van ons terrein bezig houdt. Bedankt Peter, voor je trouwe inzet!